Tuesday, November 06, 2007

Penghayatan generasi muda

KUALA LUMPUR: Generasi muda harus mempersiapkan diri dan menghayati perjuangan Umno bagi meneruskan kesinambungan parti itu untuk meneruskan kegemilangan bangsa dan negara.

Ketua Penerangan Umno, Tan Sri Muhammad Muhd Taib, berkata langkah itu penting kerana golongan muda bakal mewarisi dan mendominasi perjuangan serta idealisme parti itu untuk tempoh 50 tahun akan datang.

"Umno adalah parti yang banyak menarik minat generasi muda sejak ditubuhkan 1946. Golongan ini penting kerana mereka bakal menjadi faktor kepada penyelesaian mengenai pelbagai isu seperti kemiskinan, kemunduran dan kemajuan luar bandar yang menjadi antara agenda perjuangan Umno sebelum ini," katanya kepada pemberita selepas Majlis Sambutan Aidilfitri Wanita Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), di sini, semalam.


Beliau berkata, golongan muda perlu membawa lonjakan terhadap perjuangan parti berdasarkan kepada permasalahan yang berlaku mengikut peredaran zaman.

"Tempoh 50 tahun pertama perjuangan Umno selepas kemerdekaan iaitu dari 1957 hingga 2007 sudah tamat. Kita sudah memasuki tahap kedua, 2007 hingga 2057," katanya.

No comments: