Wednesday, August 19, 2009

'Polis usah takut bertindak terhadap wakil rakyat'

'Polis usah takut bertindak terhadap wakil rakyat'

KUALA LUMPUR: Polis diminta jangan takut untuk mengambil sebarang tindakan terhadap sesiapa saja yang menghalang mereka menjalankan tugas walaupun individu itu adalah seorang Ahli Parlimen, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz.

Beliau berkata, pihak polis berhak untuk mengambil tindakan berdasarkan peruntukan undang-undang terhadap Ahli Parlimen Padang Serai, N Gobalakrishnan kerana mencetuskan kekecohan di pusat penamaan calon Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir, kelmarin.

“Tindakan itu hanya memalukan wakil rakyat dan Gobalakrishnan tidak layak dipanggil seorang yang berhormat kerana membuat huru-hara walaupun sudah diberi arahan oleh polis supaya jangan berbuat demi-kian.

“Hukuman setimpal perlu diambil kerana saya tidak mahu lagi melihat ada wakil rakyat yang akan buat perangai seperti itu lagi. Jangan takut, jangan bimbang walaupun dia adalah seorang wakil rakyat," katanya kepada pemberita selepas pelancaran mySMS 15888 dan Hotline 1-800-88-9600 LPKP di Pusat Pemeriksaan Kenderaan Berkomputer (Puspakom) Wangsa Maju, semalam.

Gobalakrishnan ditahan selepas mencetuskan kekecohan apabila mengingkari arahan polis tidak menggunakan pembesar suara untuk melaungkan kata-kata berunsur provokasi.

No comments: