Wednesday, August 19, 2009

'Pekeliling tak halang tugas SPRM'

'Pekeliling tak halang tugas SPRM'

PUTRAJAYA: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) perlu meneruskan tugas tanpa gentar, walaupun ada pekeliling kerajaan negeri Selangor mengarahkan pegawainya hanya disoal siasat di pejabat mereka dan pada waktu pejabat.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata kenyataan Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail berhubung perkara itu kelmarin adalah pandangan kerajaan yang sah.

“Saya tidak fikir ia menghalang mereka daripada melakukan apa yang perlu dilakukan. Tidak kira siapa, pendirian perlu diambil (untuk menyiasat),” katanya semalam.

Mengenai tindakan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang mendakwanya menggunakan helikopter Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) untuk tugas luar kerajaan, Muhyiddin berkata, ia menunjukkan pembangkang ketandusan idea.

“Lebih baik mereka melihat diri sendiri kerana banyak menimbulkan masalah kepada negara. Saya tak mahu layan apa yang mereka mahu lakukan,” katanya.

Sementara itu, ketika majlis sambutan Bulan Kemerdekaan dan Penyerahan Kunci Rumah Fasa 3, Damai Teres, Taman Fadason, di Kepong, dekat ibu negara, Timbalan Perdana Menteri berkata, kerajaan Barisan Nasional (BN) sentiasa mengutamakan kebajikan rakyat terutama perumahan mencukupi, berkualiti, selesa dan mampu milik.

No comments: