Monday, May 25, 2009

Nai mahu jadi pejuang masyarakat miskin

Nai mahu jadi pejuang masyarakat miskin

BUTTERWORTH 24 Mei - Calon Bebas berketurunan Siam, Nai Khan Ari hari ini memulakan aktiviti kempen Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti dengan bersemuka dengan penduduk khususnya pengundi berdaftar.

Walaupun beliau merupakan anak jati Kampung Telok Wang, di sini, Nai merasakan perlu turun padang bertemu masyarakat di situ.

"Bermula pagi ini, saya bertemu orang ramai yang mengunjungi Pasar Awam Seri Penanti kemudian ke Kampung Tun Sardon yang penduduknya terdiri daripada orang Melayu.

"Di sini saya mengedar sendiri kad yang tertera wajah dan lambang Wau supaya apabila tiba hari mengundi 31 Mei ini, para pengundi Penanti terbuka hatinya untuk memilih saya sebagai wakil rakyat mereka," katanya di sini hari ini.

Beliau berkata, seperti calon-calon lain yang bertanding pada pilihan raya kecil itu, jentera kempennya terdiri daripada kalangan rakan-rakan dan kaum keluarga.

Jelasnya, apa yang penting ketika bertemu secara langsung dengan penduduk di Penanti, beliau dapat menjelaskan kemunculannya sebagai calon adalah untuk menawarkan diri berkhidmat membantu golongan yang sukar mendapatkan bantuan.

"Apabila kita dilahirkan dalam sebuah keluarga bukan berada, tiada siapa yang dapat memahami kesusahan hidup yang dialami.

"Sebagai contoh, masalah bekalan air paip mungkin diambil mudah tetapi ia sebenarnya satu keperluan," katanya.

No comments: