Monday, May 25, 2009

Jenazah bapa mertua Mukhriz selamat dikebumikan

Jenazah bapa mertua Mukhriz selamat dikebumikan


Mukhriz Mahathir menyiram air mawar di atas pusara bapa mertuanya, Allahyarham Zakaria Jundai di Tanah Perkuburan Islam Kampung Parit Beting, Kuala Pilah, semalam. - UTUSAN/HUSSAINI AMRAN


KUALA PILAH 24 Mei - Jenazah Allahyarham Zakaria Jundai, bapa mertua kepada Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mukhriz Mahathir selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Parit Beting dekat sini hari ini.

Zakaria, 86, meninggal dunia kira-kira pukul 4.45 petang semalam dan jenazahnya dibawa dari rumah anak perempuannya, Zuraidah, 48, di Taman Seri Siantan, Seremban ke Masjid Kariah Kampung Parit Beting pada pukul 11 pagi untuk disembahyangkan sebelum dikebumikan pada pukul 12.45 tengah hari.

Selain Mukhriz dan isteri, Datin Norzieta Zakaria, turut hadir ialah Timbalan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Hasan Malek dan Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Pelancongan, Perpaduan, Kebudayaan, Kesenian, Warisan dan Adat Istiadat Melayu negeri, Datuk Mohammad Razi Kail.

Menurut Zuraidah, Allahyarham yang berasal dari Kampung Parit Beting merupakan seorang pesara polis berpangkat sarjan dan kali terakhir berkhidmat dalam Pasukan Polis Hutan.

''Baru-baru ini, ayah pernah memberitahu saya, dia ingin berjumpa dengan arwah ibu. Mungkin pada ketika itu arwah ayah sudah dapat merasakan ajalnya hampir tiba," katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Jelas Zuraidah, ibunya, Juriah Ahmad, 70, telah meninggal dunia pada pertengahan bulan Mac tahun lalu.

No comments: