Monday, May 25, 2009

Ahli Umno diingat perkukuh perpaduan, ketepi perbezaan

Ahli Umno diingat perkukuh perpaduan, ketepi perbezaan


TAIPING: Umno Perak mesti kukuh, teguh dan kuat dengan semua ahlinya tanpa mengira usia dan latar belakang mengetepikan perbezaan masing-masing sebaliknya sentiasa mengutamakan perpaduan khususnya dalam suasana politik sekarang.

Menteri Besar yang juga Pengerusi Badan Perhubungan Umno Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir berkata golongan muda dalam Umno harus sentiasa bekerjasama dan belajar daripada ahli lama yang banyak berpengalaman dan mantap dalam perjuangan parti.

"Jika golongan muda hanya mementingkan kedudukan dan tidak mahu mendengar pandangan dan pendapat ahli lama, maka kemungkinan perjuangan Umno pada masa depan akan tersasar dan dibimbangi tidak lagi mengutamakan kepentingan orang Melayu dan rakyat pelbagai kaum.

"Adalah penting untuk kita mengutamakan dasar perjuangan Umno yang sudah diperjuangkan selama ini dan terbukti memberi banyak manfaat bukan saja kepada orang Melayu tetapi semua rakyat tanpa mengira kaum dan agama," katanya ketika merasmikan Mesyuarat Agung Berkelompok Cawangan Umno Bahagian Taiping dan Penerangan Isu Semasa di Dewan Majlis Perbandaran Taiping di Kamunting dekat sini, petang kelmarin.

Zambry juga berharap pembangkang tidak lagi menimbulkan polemik sehingga meresahkan rakyat sebaliknya harus akur bahawa beliau adalah Menteri Besar Perak yang sah.

No comments: