Saturday, May 30, 2009

Pas lancar jentera pilihan raya

Pas lancar jentera pilihan raya

KUALA KRAI 29 Mei - Pas Kelantan melancarkan jentera operasi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai hari ini dengan keyakinan dapat mengekalkan kerusi itu dan majoriti lebih besar.

Setiausaha Perhubungannya, Datuk Takiyuddin Hassan (gambar) berkata, pihaknya menyasarkan untuk mendapat undi popular lebih daripada 60 peratus kali ini bagi mengulangi pencapaian pada pilihan raya umum 1999.

"Pada 2008, undi popular mencatatkan kira-kira 58 peratus. Oleh itu, tahun ini sasaran kita bukan setakat menang tetapi lebih tinggi lagi untuk membuktikan sokongan tidak terhakis," katanya.

Beliau menyatakan demikian kepada pemberita selepas majlis pelancaran jentera operasi itu yang disempurnakan oleh Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di sini.

Menurut Takiyuddin, kekalahan tipis kepada Barisan Nasional dengan majoriti 53 undi pada pilihan raya umum 2004 tidak bermakna parti itu ditolak oleh pengundi setempat kerana tahun lepas, Pas berjaya membuktikan keupayaan untuk bangkit.

"Keyakinan kita berasaskan sikap yang ditunjukkan oleh penduduk setempat. Juga dengan semangat yang dibawa oleh bekas wakil rakyat, Allahyarham Ismail Yaacob," ujarnya.

Sementara itu, beliau memberitahu jentera pilihan raya itu akan diterajui oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Tuku, Abdul Fatah Harun selaku pengarah operasi.

Takiyuddin pula selaku timbalan pengarah manakala Ahli Parlimen Kota Bharu, Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah dipilih sebagai penasihat dan Pengarah Pusat Kajian Strategik Kelantan, Wan Nik Wan Yusof selaku setiausaha.

No comments: