Saturday, May 30, 2009

Anifah pentingkan rakyat

Anifah pentingkan rakyat

PUTRAJAYA 29 Mei - Menteri Luar, Datuk Anifah Aman berkata, beliau lebih mementingkan isu kepentingan rakyat dan negara berbanding saman oleh Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim.

''Kepentingan rakyat lebih penting daripada hal saman," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Beliau ditanya oleh pemberita sama ada telah melantik peguam untuk menguruskan kes saman oleh Anwar.

Anifah sebelum ini dilaporkan berkata, beliau ditawarkan jawatan Timbalan Perdana Menteri oleh Anwar sebagai umpan untuk melompat parti selepas pilihan raya umum 2008.

Anwar bagaimanapun menafikan kenyataan itu dan telah mengemukakan surat tuntutan RM100 juta daripada Anifah atas kerosakan reputasi yang dialami.

Anifah hari ini mengaitkan apa yang berlaku ke atasnya dengan pembongkaran calon Bebas Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Penanti, Aminah Abdullah yang mendakwa ditawarkan jawatan Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang.

''Ini cuma pilihan raya kecil yang tidak melibatkan pembentukan kerajaan, calon Bebas ini telah ditawarkan wang dan kedudukan.

''Jadi fikir-fikirlah, jika calon Bebas dalam pilihan raya kecil ditawarkan jawatan, apatah lagi jika ia melibatkan pembentukan Kerajaan Persekutuan," katanya.

No comments: