Saturday, July 04, 2009

Nik Aziz didakwa takut DAP

Nik Aziz didakwa takut DAP

KUALA LUMPUR 3 Julai - Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat didakwa takut kepada DAP kerana sehingga sekarang gagal mempertahankan pendirian Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak berhubung isu pusat penyembelihan babi di negeri itu.

Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Wira Syed Ali Alhabshee berkata, Mursyidul Am Pas itu bersikap demikian kerana ingin menjaga hati DAP walaupun operasi pusat itu sudah sekian lama menjadi isu kepada masyarakat Islam di Kedah.

Menurutnya, sebagai pemimpin Pas, beliau sepatutnya menyokong pendirian Menteri Besar Kedah dan bukannya berdiam diri berhubung isu itu.

''Nik Aziz dah jadi pengecut bila berdepan dengan DAP dalam isu babi, tetapi menunjukkan garang dan marahnya kepada sesama Islam dalam isu UMNO.

''Kerana takut DAP tersinggung, maka dia kata tak tahu dan tak mahu campur tangan, inikah yang dikatakan ulama besar dalam Pas, yang lebih rela menjadi 'kuda' dan 'patung' kepada DAP,'' kata Syed Ali dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Menurut Syed Ali, sikap Menteri Besar Kelantan itu membuktikan Pas hanya menumpang pengaruh DAP untuk terus kekal berkuasa walaupun terpaksa menggadaikan harga diri dan prinsip perjuangan Islam.

No comments: