Monday, August 17, 2009

UMNO perlu bersemangat perjuangkan kedaulatan negara

UMNO perlu bersemangat perjuangkan kedaulatan negara

MELAKA 16 Ogos - UMNO hari ini dituntut supaya bersemangat memperjuangkan kedaulatan negara sama seperti ketika memperjuangkan hak orang Melayu semasa menentang Malayan Union pada 1946.

Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Razali Ibrahim berkata, ia perlu dilakukan untuk menghentikan pelbagai tohmahan dan fitnah yang dilemparkan terhadap parti itu kebelakangan ini.

Menurutnya, ini kerana segelintir rakyat hari ini dilihat lebih mempertahankan orang yang membuat kesalahan daripada pihak yang cuba melakukan kebaikan.

"UMNO hari ini dituduh sebagai perkauman. Ia tidak benar tetapi dipercayai oleh segelintir rakyat.

"UMNO juga selama ini akur dengan perlembagaan tetapi ada pemimpin yang menghasut rakyat sehingga mereka menganjurkan macam-macam perkara tidak baik apabila ia bercanggah dengan kehendak mereka," ujarnya.

Razali yang juga Timbalan Menteri Belia dan Sukan berkata demikian selepas merasmikan Persidangan Perwakilan Pemuda, Wanita dan Puteri UMNO Bahagian Tangga Batu di sini hari ini.

Hadir sama Ketua UMNO Bahagian Tangga Batu, Datuk Idris Haron.

Menurut Razali, keadaan itu menyebabkan pembangunan negara tidak dapat berjalan dengan lancar terutama apabila segelintir rakyat dilihat seolah-olah berkuasa sehingga menyebabkan pihak berkuasa terpaksa akur dengan kehendak mereka.

"Bayangkan apa akan jadi kepada negara kalau polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berundur apabila diserang rakyat yang 'diapi-apikan' oleh pemimpin-pemimpin yang tidak bertanggungjawab," katanya.

No comments: