Monday, August 17, 2009

Pusat akan umum projek di Manek Urai

Pusat akan umum projek di Manek Urai


AWANG ADEK beramah mesra dengan warga Bachok yang bekerja dengan Syarikat Nur Abadi Garments Sdn Bhd, semalam.

KOTA BHARU: Kerajaan Pusat dijangka membuat beberapa pengumuman dalam tempoh terdekat bagi memenuhi permintaan masyarakat Manek Urai, sebagaimana dijanjikan oleh Barisan Nasional (BN) ketika pilihan raya kecil kawasan itu, baru-baru ini.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri, Datuk Dr Awang Adek Hussin, berkata beberapa projek di sekitar Manek Urai kini dalam perbincangan serta penelitian Kerajaan Pusat untuk dilaksanakan.

Katanya, projek kecil seperti membaiki rumah penduduk miskin dan membaiki jalan kampung sudah dilaksanakan, manakala projek besar seperti pembinaan jambatan baru di Manek Urai Lama, yang dijangka menelan belanja RM10 juta sedang dalam penelitian.

"Sebenarnya BN berjanji akan melaksanakan beberapa projek di Dewan Undangan Negeri (DUN) itu jika BN menang di Manek Urai. Walaupun kalah, berdasarkan sokongan kuat diterima, beberapa projek tetap akan dilaksanakan.

"Saya pasti Kerajaan Pusat akan membuat pengumuman menarik dalam masa terdekat ini bagi memenuhi permintaan rakyat di situ, namun begitu bukan semua permintaan akan ditunaikan.

"Sepatutnya segala projek pembangunan untuk DUN itu dilaksanakan kerajaan negeri, namun disebabkan keprihatinan kerajaan Pusat selain menghormati sokongan masyarakat Manek Urai terhadap BN, beberapa projek tetap dilaksanakan," katanya.

Beliau memberitahu pemberita selepas majlis bersama warga Bachok dan kakitangan Nur Abadi Garments Sdn Bhd di Kawasan Perindustrian Pengkalan Chepa dekat sini, semalam. Hadir sama, Pengurus Besar Nur Abadi Garments, Ariffin Mahmood.

Ditanya mengenai usaha mencemarkan kredibiliti calon BN di DUN Permatang Pasir, Rohaizat Othman, 38, Dr Awang Adek yang juga Ketua Umno bahagian Bachok berkata, semua itu adalah helah dan taktik pembangkang.

Katanya, pembangkang akan mencari pelbagai sebab untuk menjatuhkan calon BN kerana terlalu inginkan kepada kemenangan.

"Rohaizat seorang calon berwibawa dan mempunyai pengalaman serta berpelajaran tinggi dan penduduk di DUN itu boleh membuat penelitian serta kesimpulan sebaik mungkin terhadap calon itu. Apa yang dilakukan pembangkang ialah untuk mencemarkan kredibiliti calon BN itu," katanya.

No comments: