Monday, August 17, 2009

UMNO Perak bantu kempen - MB

UMNO Perak bantu kempen - MB

IPOH 16 Ogos - Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir berkata, UMNO negeri akan menghantar jentera bagi membantu kempen Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir di Pulau Pinang.

Menurutnya, jentera itu akan bergerak secara teratur dan berterusan bagi memastikan Barisan Nasional (BN) mencapai kemenangan di kawasan itu.

"Kita akan bersama-sama dengan UMNO Pulau Pinang dan BN untuk memastikan kemenangan pada pilihan raya kecil ini," katanya selepas merasmikan Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Ipoh Barat di Bangunan UMNO di sini hari ini.

Pilihan Raya Kecil DUN Permatang Pasir diadakan berikutan kematian wakil rakyatnya, Datuk Hamdan Abd. Rahman kerana sakit jantung pada 31 Julai lalu.

Ditanya mengenai pakatan pembangkang yang mahu mengadakan Persidangan DUN pada 2 September ini, Zambry berkata, rancangan itu dibuat semata-mata untuk menghuru-harakan negeri ini.

"DUN Perak telah melantik Datuk R. Ganesan sebagai Speaker bagi menggantikan bekas Speaker V. Sivakumar dan ia dibuat dalam Persidangan DUN," ujarnya.

Jelas Zambry, pakatan pembangkang melakukan rancangan tersebut kerana kerajaan negeri yang diterajui BN semakin mendapat sokongan rakyat.

Zambry berkata, beliau tidak akan tunduk kepada permainan politik parti pembangkang kerana rakyat sudah muak dengan tindak-tanduk seumpama itu.

"Sebagai Menteri Besar saya akan teruskan agenda ekonomi dan pembangunan sosial untuk rakyat dan sama sekali tidak akan terikut-ikut dengan rentak mereka," ujarnya.

No comments: