Saturday, May 23, 2009

Semuanya sudah selesai - Mat Iraq

Semuanya sudah selesai - Mat Iraq

KOTA BHARU 22 Mei - Semuanya sudah selesai. Itu reaksi Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Mohamed Daud Iraqi (gambar) ketika ditanya mengenai dakwaan rasuah politik dalam parti itu sehingga menyebabkan beliau akan dipanggil memberi keterangan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Mohamed menegaskan amalan politik wang tidak berlaku dalam parti itu dan apa yang dikatakannya pada Muktamar Dewan Ulama Pas Kelantan baru-baru ini hanya nasihat kepada para perwakilan.

Katanya, beliau tidak berniat untuk menuduh mana-mana individu cuma sekadar ingatan supaya amalan itu tidak berlaku dalam Pas.

"Semuanya sudah selesai. Apa yang saya kata sebelum ini bukanlah berupa tuduhan, sebaliknya saya hanya memberikan teguran dan ingatan kepada calon dan perwakilan yang terbabit.

"Ia lebih kepada nasihat bukan tuduhan. Sudah tidak ada apa lagi," katanya di sini hari ini.

Akhbar hari ini melaporkan SPRM akan memanggil Mohamed atau lebih dikenali sebagai Ustaz Mat Iraq bagi memberikan keterangan berhubung dakwaan wujud unsur-unsur rasuah dalam Pas.

Bagaimanapun, suruhanjaya tersebut masih belum menerima aduan rasmi daripada Mohamed atau mana-mana pihak berhubung dakwaan tersebut.

Kelmarin, Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, Pas akan cuba menyelesaikan gejala 'politik wang' dalam parti itu secara dalaman jika benar-benar berlaku.

No comments: