Tuesday, May 26, 2009

Dua presiden PPP disaran bincang selesai kemelut

Dua presiden disaran bincang selesai kemelut


KUALA LUMPUR: Dua Presiden Parti Progresif Penduduk (PPP), Datuk M Kayveas dan T Murugiah disaran bersikap terbuka dan duduk berbincang bagi menyelesaikan kemelut parti itu demi menjamin keutuhan Barisan Nasional (BN).

Setiausaha Agung MIC, Datuk Dr S Subramaniam, berkata sebagai komponen parti BN, sebarang kemelut atau pertikaian antara kedua-dua presiden parti itu boleh melemahkan kekuatan parti dan memberi kesan tidak baik.

“Saya harap dua pemimpin yang mempunyai penyokong mereka ini dapat duduk bersama dan capai keputusan baik demi kepentingan BN keseluruhannya kerana setiap pertikaian macam ini tidak baik, parti jadi pecah belah.

“Diharapkan ada jalan penyelesaian melalui perbincangan dan usaha ini dapat dicapai kalau kedua pemimpin ada sikap terbuka,” katanya ketika diminta mengulas krisis kepimpinan PPP yang bertambah runcing apabila parti itu kini mempunyai dua presiden.

Murugiah yang baru dipecat dua minggu lalu dilantik sebagai Presiden PPP yang baru dalam satu mesyuarat agung luar biasa (EGM) kelmarin ketika Kayveas menghadiri perhimpunan agung parti berkenaan di Johor.

No comments: