Tuesday, May 26, 2009

15 laporan polis ke atas penganjur AGM haram

15 laporan polis ke atas penganjur AGM haram


SHAH ALAM: Tindakan bekas ahli Parti Progresif Rakyat (PPP), Datuk T Murugiah mengadakan mesyuarat agung luar biasa, yang menyaksikan beliau dipilih sebagai Presiden parti itu, kelmarin, mengundang 15 laporan polis terhadapnya.

Naib Presiden PPP, Datuk Maglin D'Cruz, berkata laporan itu dibuat bagi membolehkan polis menyiasat perbuatan Murugiah dan tindakan undang-undang diambil terhadap penganjur mesyuarat itu yang dianggap sebagai haram.

Katanya, laporan polis yang dibuatnya dan ahli majlis tertinggi asal PPP itu juga adalah untuk menyatakan kedudukan mereka dalam parti itu dan mengelak kekeliruan ahli dan orang ramai.

Ditemui selepas membuat laporan polis di Balai Polis Seksyen 11 di sini semalam, Maglin berkata, kebanyakan mereka yang menghadiri mesyuarat di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) kelmarin, adalah ahli yang digantung atau dipecat selain bukan ahli.

Katanya, Murugiah melantik seorang individu sebagai naib presiden sedangkan individu itu bukan ahli PPP.

Malah, katanya, dakwaan Murugiah menyatakan beliau dilantik ahli PPP sebagai presiden parti itu adalah tindakannya melantik dirinya sendiri ke jawatan itu.

"Saya berasa beliau menggunakan Jabatan Perdana Menteri (JPM) untuk menempah premis (mesyuarat) dan membawa ahli datang ke mesyuarat itu. Saya rasa Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Razak) perlu mengambil tindakan terhadapnya.

No comments: