Wednesday, May 27, 2009

Jumpa ROS sedia dokumen hilang

Jumpa ROS sedia dokumen hilang

IPOH 26 Mei - Presiden Parti Progresif Penduduk (PPP), Datuk M. Kayveas berkata, beliau akan menemui Pendaftar Pertubuhan (ROS) esok bagi menyediakan semula beberapa dokumen mesyuarat tahunan parti yang hilang.

Menurut Kayveas, beliau percaya kehilangan dokumen tersebut dilakukan oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab dengan tujuan mensabotaj parti.

''Perkara ini timbul disebabkan oleh orang tertentu semata-mata untuk memberikan gambaran buruk terhadap parti,'' katanya pada sidang akhbar selepas menghadiri Konvensyen PPP Perak di Bukit Kinding Resort, Tanjung Rambutan dekat sini hari ini.

Kayveas memberitahu, kehilangan dokumen itu dikesan setelah berlaku pemecatan beberapa ahli parti baru-baru ini.

''Kita dapati ada dua tiga dokumen tak lengkap tetapi disebabkan kita sudah ada dokumen tersebut, kita akan hantar kepada ROS. Ini bukan satu perkara yang serius hingga ROS nak batalkan pendaftaran sewenang-wenang,'' katanya.

Menurut Kayveas, PPP telah diwujudkan sejak 1956 dan pihaknya tidak mempunyai masalah untuk menyediakan dokumen lengkap berkaitan parti.

''Isu ini ditimbulkan oleh ahli yang kena pecat dan tidak bertanggungjawab. Mereka ini kalau sayang parti dan setia kepada parti, tidak akan memburukkan parti,'' katanya.

No comments: