Sunday, October 28, 2007

Perkongsian kuasa dipertahan

KUALA LUMPUR 27 Okt. – Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari ini berikrar akan terus mempertahankan serta melaksanakan prinsip perkongsian kuasa dalam pemerintahannya.

Perdana Menteri berkata, beliau bersama-sama pemimpin parti-parti komponen Barisan Nasional seperti UMNO, MCA, MIC dan Gerakan akan bersama-sama mempertahankan prinsip yang digunakan itu sejak negara belum merdeka lagi.

‘‘Pemimpin-pemimpin MCA di hadapan saya ini akan terus mempertahankan perkongsian kuasa dan membawa kestabilan serta kemakmuran di negara ini,’’ katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap di hadapan kira-kira 50,000 pemimpin dan masyarakat Cina pada Perhimpunan 50 Tahun Malaysiaku Gemilang anjuran MCA di Stadium Nasional Bukit Jalil di sini malam ini.

Turut hadir, isteri beliau, Datin Seri Jeanne Abdullah, Presiden MCA, Datuk Seri Ong Ka Ting; Presiden Gerakan, Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon; Presiden Gabungan Dewan Perniagaan dan Perindustrian Cina Malaysia, Tan Sri William Cheng Heng Jem dan Presiden Gabungan Pertubuhan Cina Malaysia, Tan Sri Lim Gait Tong.

No comments: