Tuesday, August 18, 2009

Penipuan Pakatan Rakyat dibongkar: Muhyiddin

Penipuan Pakatan Rakyat dibongkar: Muhyiddin

BUKIT MERTAJAM: Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, Barisan Nasional (BN) akan memberi fakta sejelas-jelasnya kepada pengundi Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir berhubung pembohongan dan penipuan yang dilakukan Pakatan Rakyat.

Timbalan Perdana Menteri berkata, BN mempunyai banyak isu untuk dibangkitkan ketika kempen pada pilihan raya kecil berkenaan bagi membongkarkan segala penyelewengan yang dilakukan mereka.

"Apa yang berlaku di Pulau Pinang, apa yang berlaku pada parti Pas dan apa yang mereka lakukan selama ini seperti pembohongan, penipuan dan mengelirukan rakyat dengan fatwa songsang.

"Kita akan menjelaskan kepada rakyat dan biarlah rakyat yang menilainya supaya mereka tahu perkara sebenar," katanya dalam sidang media selepas mengiringi calon BN, Rohaizat Othman pada penamaan calon, di sini, semalam.

Beliau berkata, BN tidak akan sesekali berbohong kepada pengundi semata-mata untuk meraih sokongan.

"Yang penting untuk BN, kita akan memberikan penjelasan yang betul dan tidak akan bohong. Kita memberikan kenyataan berdasarkan fakta yang betul kerana kita mahu memberikan peluang kepada pengundi membuat penilaian yang tepat," katanya

Muhyiddin berkata, pengundi di Permatang Pasir dapat membuat pilihan bijak berdasarkan segala pembaharuan yang dilakukan Datuk Seri Najib Razak sebagai Perdana Menteri.

"Saya berpendapat dalam situasi selepas pilihan raya kecil Manek Urai dan langkah yang ambil oleh Perdana Menteri untuk pembaharuan dan perubahan kepada negara, angin ini sudah mula meniup dan saya kira sampai ke Permatang Pasir," katanya.

Beliau berharap BN akan mendapat sokongan lebih baik pada pilihan raya kecil ini, berbanding pilihan raya umum lalu.

No comments: