Friday, November 02, 2007

Wanita minta Rafidah, Shahrizat dikekalkan

KOTA KINABALU 1 Nov. – Pergerakan Wanita UMNO Sabah sebulat suara mahu Datuk Seri Rafidah Aziz dan Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dikekalkan sebagai Ketua dan Naib Ketua Pergerakan Wanita UMNO pada pemilihan parti akan datang.

Ketuanya, Datuk Armani Mahiruddin berkata, keputusan menyokong Rafidah dan Shahrizat kekal bagi kedua-dua jawatan itu dicapai dalam mesyuarat Jawatankuasa Wanita UMNO Sabah, semalam.

‘‘Kami mahu Rafidah dan Shahrizat dikekalkan pada pemilihan akan datang. Kami ingin menegaskan bahawa Wanita UMNO Sabah tidak pernah berubah pendirian, malah terus menyokong kedua-duanya.

‘‘Itu adalah prinsip kita,” tegas Armani selepas mempengerusikan mesyuarat berkenaan sebelum menghadiri sambutan Hari Raya Aidilfitri di Bangunan UMNO, Karamunsing di sini semalam.

Pada 7 Oktober lalu, Ketua UMNO Bahagian Cheras, Senator Datuk Wira Syed Ali Alhabshee menyatakan sokongan terbuka kepada Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Azalina Othman Said untuk dicalonkan sebagai Ketua Wanita UMNO dalam pemilihan parti akan datang.

Sementara itu, Armani berkata, pergerakan itu akan bekerjasama dengan parti komponen Barisan Nasional (BN) di Sabah untuk mempergiatkan aktiviti turun padang serta mengenal pasti masalah yang timbul di peringkat akar umbi.

‘‘Saya telah mengarah semua Ketua 10 (K10) bersama ketua-ketua penerangan serta jawatankuasanya agar mengadakan kunjungan dari rumah ke rumah. Ia bagi membantu pengundi berdaftar memeriksa kedudukan mereka.

Dalam pada itu, Armani berkata, pergerakan itu juga akan menghantar 102 perwakilan dari 25 bahagian pada Perhimpunan Agung UMNO kali ini.

Menurutnya, jumlah keahlian Wanita UMNO Sabah setakat Jun tahun ini adalah seramai 174,473 ahli.

No comments: