Friday, November 02, 2007

Isu panas tidak dibahas

PULAU PANGKOR 1 Nov. – Isu–isu ‘panas’ dijangka tidak akan dibahaskan dalam Perhimpunan Agung UMNO tahun ini.

Ketua UMNO Bahagian Lumut, Datuk Zambry Abd. Kadir berkata, sebaliknya perbahasan pada perhimpunan kali ini akan bertumpu kepada isu memperkemaskan parti bagi menghadapi pilihan raya umum akan datang.

Beliau berkata, dua perkara utama iaitu masa depan UMNO dalam 50 tahun akan datang dan pilihan raya umum dijangka menjadi tajuk utama yang dibahaskan oleh para perwakilan.

Katanya, ia adalah berdasarkan pemerhatian beliau daripada ucapan Presiden UMNO, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan Timbalan Presiden, Datuk Seri Najib Tun Razak semasa merasmikan Perhimpunan Pergerakan Pemuda, Wanita dan Puteri sebelum ini.

“Melihat kepada dua aspek itu, barangkali isu yang akan dibahaskan ialah untuk memperkemaskan parti termasuk membersihkan perkara-perkara yang mungkin menjadi halangan dalam pilihan raya.

“Saya juga yakin Presiden parti akan menjelaskan sedikit sebanyak perkara yang mendatangkan tanda tanya dan kekeliruan kepada rakyat semasa Perhimpunan Agung ini,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Unit Pertahanan Awam Pulau Pangkor, di sini hari ini.

Hadir sama, Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Pertahanan Awam (JPA) Malaysia, Selamat Dahalan dan Pengarah JPA Perak, Khor Swee Lim.

Zambry juga bersetuju dengan pandangan Pengerusi Lembaga Disiplin UMNO bahawa Perhimpunan Agung kali ini bukanlah masa sesuai untuk melobi calon masing-masing untuk jawatan tertentu semasa pemilihan parti.

No comments: