Friday, November 02, 2007

Persidangan hala tuju usahawan Melayu esok

KUALA LUMPUR 1 Nov. – Dewan Perniagaan Melayu Malaysia Negeri Selangor (DPMMS) dan Gagasan Badan Ekonomi Melayu (Gabem) akan menganjurkan persidangan mengenai Hala Tuju dan Dilema Usahawan Melayu di Bangunan UMNO Shah Alam pada Sabtu ini.

DPMMS dalam satu kenyataan di sini memberitahu, persidangan tersebut bertujuan mengumpul pendapat-pendapat bernas mengenai masa depan usahawan Melayu untuk dijadikan resolusi sebelum dikemukakan pada Perhimpunan Agung UMNO bermula 5 November ini.

Menurut kenyataan itu, sebanyak 60 wakil persatuan perniagaan menyertai persidangan tersebut yang akan membincangkan kertas kerja antaranya `Impak Rancangan Malaysia Kesembilan (RMK-9) Ke Atas Usahawan Melayu’, `GLC-Peranan dan Komitmen Dalam Membina Usahawan Melayu’ dan `Usahawan Melayu-Ketulenan dan Ketirisan’.

Persidangan yang dipengerusikan oleh Yang Dipertua DPMMS, Tan Sri Rozali Ismail dan wakil Gabungan Persatuan Usahawan Melayu Selangor (Gapums) itu turut membincangkan peranan semua pihak dalam menambahkan lagi bilangan usahawan Melayu khususnya di Selangor.

Kesemua resolusi akan diserahkan kepada Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Muhamad Muhd. Taib pada pukul 2.30 petang.

No comments: