Friday, November 02, 2007

Ketepikan kepentingan diri

KUALA LUMPUR 1 Nov. – Ahli-ahli UMNO diingatkan supaya menumpukan perhatian kepada agenda melonjakkan perjuangan bangsa Melayu selepas 50 tahun merdeka pada Perhimpunan Agung UMNO pada 5 November ini.

Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Muhammad Muhd. Taib berkata, mereka patut menyedari perhimpunan setahun sekali itu diadakan untuk membincangkan perjuangan dan seterusnya bagaimana untuk menjadikan Melayu hebat dalam pelbagai bidang.

“Sekiranya kepentingan peribadi dibincangkan pada Perhimpunan Agung UMNO sebelum merdeka, saya kira sampai hari ini negara masih dijajahi British,” kata Muhammad ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika ditanya apakah tindakan UMNO sekiranya terdapat ahli-ahli menggunakan perhimpunan agung itu untuk melobi atau mengedar senarai calon untuk memenuhi jawatan tertentu semasa pemilihan parti.

Menurut beliau, ahli-ahli UMNO perlu meneruskan semangat pemimpin UMNO sebelum merdeka dengan mewujudkan kekuatan yang lebih besar bagi memajukan Melayu ke tahap lebih tinggi selepas 50 tahun negara merdeka.

Beliau menambah, ahli-ahli perlu memahami dasar perjuangan parti dan sekiranya para pemimpin dilihat memperjuangkan kepentingan peribadi, maka rakyat akan menolak UMNO.

“Hal melibatkan kepentingan peribadi patut diusahakan sendiri dan bukan menggunakan Perhimpunan Agung UMNO untuk mencapai matlamat yang diidamkan,” jelas beliau.

No comments: