Saturday, November 03, 2007

Terengganu pilih topik pembangunan

JERTIH: Umno Terengganu akan memberi penekanan terhadap isu pembangunan dan program pendidikan yang bakal dinikmati rakyat di negeri ini ketika perbahasan di Perhimpunan Agung Umno minggu depan.

Pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri, Datuk Seri Idris Jusoh, berkata, selain itu wakil Umno Terengganu juga akan menyentuh program pembangunan gerbang pelancongan, Taman Ilmu dan Kuala Terengganu sebagai Bandar Pesisir Air dalam rangka pelan Wilayah Ekonomi Pantai Timur (ECER).

Katanya, rakyat negeri ini yang kini hidup selesa dan bakal menikmati pelbagai program pembangunan amat menghargai sumbangan Umno dan perhimpunan minggu depan akan memberi penjelasan kepada seluruh rakyat.

Idris yang juga Menteri Besar Terengganu, berkata, kejayaan negeri ini melaksanakan pelbagai program terutama dalam bidang pendidikan dan agama akan mencetus semangat baru kepada perjuangan parti.

Katanya, ahli parti juga begitu bersemangat dengan perhatian berat Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi terhadap usaha yang dilakukan untuk memajukan Terengganu.

"Saya yakin ahli parti akan turut serta memberi sokongan terhadap apa yang sedang dan akan berlaku di negeri ini dalam tempoh terdekat," katanya selepas menghadiri majlis Aidilfitri Felcra Wilayah Timur, di sini, semalam.

Idris berkata, Umno negeri melantik empat wakil sebagai jurucakap untuk berbahas pada perhimpunan kali ini. Katanya, wakil yang dilantik ialah Ketua Parlimen Kemaman merangkap Ketua Penerangan Umno Terengganu, Datuk Ahmad Shabery Cheek sebagai jurucakap utama, Datuk Ahmad Razali Ismail (Ahli Parlimen Kuala Terengganu) yang akan menyentuh isu pendidikan, Khazan Che Mat (Ahli Dewan Undangan Negeri kawasan Batu Rakit) dan Datuk Wan Hisham Wan Salleh (ekonomi).

Beliau yakin empat tokoh dari Terengganu itu mampu mengetengahkan isu berkaitan pada perhimpunan kali ini.

Idris menyifatkan perhimpunan minggu depan amat menarik kerana negeri di Pantai Timur diberi perhatian dalam usaha memajukan wilayah dan sudah tentu seluruh rakyat gembira dan berterima kasih kepada Perdana Menteri.

No comments: