Thursday, May 28, 2009

PRK PENANTI : Tiada calon tarik diri

Tiada calon tarik diri


GEORGETOWN: Tiada calon pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti di sini, yang menarik diri selepas tempoh penarikan diri berakhir tengah malam kelmarin.

Pegawai Pengurus Pilihan Raya DUN Penanti, Roslan Yahaya, berkata bilangan calon bertanding kekal empat orang iaitu calon Parti keadilan Rakyat (PKR) dan tiga calon Bebas.

Ini bermakna, calon Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mansor Othman akan menghadapi tentangan tiga calon Bebas iaitu Aminah Abdullah, Nai Khan Ari Nan Keow dan Kamarul Ramizu Idris.

Seramai 15,384 pengundi, termasuk 24 pengundi pos layak mengundi pada pilihan raya kecil itu. Daripada bilangan pengundi itu, 76.68 peratus adalah Melayu, 24.22 peratus (Cina), 2.3 peratus (India) dan 0.71 peratus (lain-lain).

Mengenai undi pos, Roslan berkata, SPR menjangka hanya 23 daripada 24 pengundi dijangka mengundi pada pilihan raya kecil itu berikutan seorang pengundi sedang menuntut di luar negara.

"Selebihnya adalah anggota polis. Proses pembuangan undi akan dibuat pada 29 Mei ini (Jumaat) di Pejabat Daerah Seberang Prai Tengah (SPT), mulai jam 8 hingga 5 petang," katanya.

No comments: