Wednesday, May 13, 2009

Masuk bangunan SUK sekejap

Masuk bangunan SUK sekejap

IPOH 12 Mei – ‘Sekejap masuk, sekejap keluar’. Begitulah suasana yang dapat digambarkan di Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Perak di sini hari ini.

Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin yang baru sahaja memasuki pejabat selepas disahkan sebagai Menteri Besar di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur semalam terpaksa keluar semula dalam tempoh seketika sahaja.

Ia ekoran perintah Mahkamah Rayuan Putrajaya yang membenarkan permohonan Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir menangguhkan keputusan tersebut sehingga keputusan rayuan dibuat.

‘‘Tidak sampai 24 jam kami terpaksa akur dengan perintah mahkamah (Mahkamah Rayuan) dan ini merupakan keputusan paling aneh diberikan walaupun ia sebenarnya menimbulkan pelbagai persoalan dan tidak menyelesaikan masalah.

‘‘Keputusan itu amat mengaibkan dan merasakan seolah-olah dibuat tanpa mengambil kira kepentingan rakyat. Rakyat kini terpinga-pinga dan rasa tidak menentu.

‘‘Kita mahu selesaikan masalah dan mahkamah bukanlah tempat untuk menentukannya, yang menjadi penentu adalah rakyat. Ia juga menafikan hak rakyat,” kata Mohammad Nizar kepada pemberita di Wisma DAP Perak di sini hari ini.

No comments: