Thursday, November 15, 2007

BPR ambil keterangan Jeffrey

KOTA KINABALU: Badan Pencegah Rasuah (BPR) Sabah mengambil beberapa dokumen daripada Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Dr Jeffrey Kitingan, selepas menemubualnya di pejabat BPR di sini, semalam.

Difahamkan, Jeffrey dipanggil ke pejabat BPR berikutan dakwaannya sebelum ini kononnya Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman, terbabit dalam rasuah.

Pengarah BPR negeri, Latifah Mohd Yatim, yang dihubungi Berita Harian semalam, mengesahkan pegawai BPR mengambil dokumen berkenaan.

Beliau bagaimanapun enggan menjelaskan sama ada dokumen berkenaan mempunyai kaitan dengan dakwaan Jeffrey sebelum ini atau sebaliknya.



Pada 4 November lalu, Ketua Pengarah BPR, Datuk Ahmad Said Hamdan, dilaporkan sebuah stesen televisyen swasta sebagai berkata, siasatan terhadap dakwaan rasuah membabitkan Musa sudah ditutup kerana didapati tiada kes.

Laporan berkenaan adalah berikutan dakwaan Ketua Pemuda Pas Pusat, Salahuddin Ayub ketika menghadiri Forum Integriti di Institut Integriti Malaysia (IIM) di Kuala Lumpur pada tarikah sama, kononnya BPR tidak menjalankan siasatan terhadap dakwaan Musa terbabit dalam rasuah.

No comments: