Friday, May 15, 2009

POLITIK : JUMAAT 15 MEI 2009

Nasharuddin Mat Isa terima 60% pencalonan
KUALALUMPUR 14 Mei - Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa mempunyaipeluang yang amat cerah untuk mempertahankan jawatannya pada pemilihanparti itu bulan depan apabila mendapat pencalonan hampir 60 peratus.

Terpulang Sultan
PUTRAJAYA:Datuk Seri Najib Razak semalam menegaskan, Barisan Nasional (BN) tidakgentar menghadapi pilihan raya negeri di Perak bagi menyelesaikankrisis politik negeri itu walaupun ia adalah sesuatu yang tidak harusberlaku.





Kemelut Perak: BN sedia hadapi pilihan raya
PUTRAJAYA 14 Mei – Barisan Nasional (BN) sedia berdepan dengan rakyatsekiranya Pilihan Raya Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak diadakansemula bagi menyelesaikan kemelut politik di negeri itu.

Image

Tidak perlu pilihan raya baru
CYBERJAYA 14 Mei - Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak perlu bersidangbagi menentukan siapakah yang layak menjadi Menteri Besar melalui usulundi tidak percaya.

Dakwaan Mahfuz tidak berasas - Khairy
SEREMBAN 14 Mei - Tidak ada 'tangan-tangan ghaib' yang mencampuriurusan Mahkamah Rayuan dalam membuat keputusan terhadap kemelut politikdi Perak.

Gerak usaha penerangan
IPOH 14 Mei - Pergerakan Pemuda UMNO bahagian di seluruh negara diarahmenggerakkan usaha memberi penerangan kepada masyarakat terutamagenerasi muda tentang situasi semasa yang berlaku di negeri ini.

Lihat rakaman keganasan pembangkang
IPOH 14 Mei - Orang awam perlu melihat sendiri rakaman penuh perjalanansidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak yang berlangsung pada 7 Meilalu supaya mereka dapat menyaksikan 'keganasan' wakil pembangkang.

ADUN BN buat laporan terhadap Sivakumar
IPOH 14 Mei - Exco kanan Kerajaan Negeri Perak, Datuk Hamidah Osmanhari ini mengetuai 27 Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) BarisanNasional (BN) dan dua wakil rakyat Bebas membuat laporan polis terhadapbekas Speaker DUN Perak, V. Sivakumar.

Tidak berbangkit isu 'kerajaan perpaduan'
PUTRAJAYA 14 Mei - Soal Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Matmenolak pembentukan kerajaan perpaduan dengan UMNO tidak timbul keranaUMNO sehingga hari ini belum membuat sebarang cadangan berhubungperkara itu.

UMNO yakin sokongan rakyat Kelantan - Ahmad Maslan
KOTA BHARU 14 Mei - UMNO yakin rakyat Kelantan akan kembali kepadaBarisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang selepas iaditerajui oleh Datuk Mustapa Mohamed yang pernah mencatatkan prestasicemerlang pada pilihan raya 2004.

Image

Shafie umum 'kabinet' UMNO Kedah
ALOR SETAR 14 Mei - Senator Mejar Jeneral (B) Datuk Jamil Khir Baharomdan Datuk Mukhriz Mahathir adalah dua di antara tiga muka baru yangdilantik menganggotai jawatankuasa Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah,hari ini.

Yakin kemampuan Shafie
ALOR SETAR 14 Mei - Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah yangbaru, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal memperlihatkan tekad dan visinyauntuk menerajui dan membantu memantapkan lagi parti itu di negeri inikhususnya menjelang pilihan raya umum akan datang.

UMNO Kedah susun gerak kerja
ALOR SETAR 14 Mei - Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah akan segeramenyusun dan mengemas kini gerak kerja parti di semua peringkat bagimemastikan Barisan Nasional (BN) kembali memerintah negeri ini padapilihan raya umum akan datang.

Buktikan jika betul - Ahmad
KUALALUMPUR 14 Mei - "Perkara ini amat serius, kena buktikan kalau memangwujud. Jika tidak ia akan menjadi fitnah kepada parti."

SPRM pantau politik wang
KUALA LUMPUR 14 Mei - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM)akan bertindak tegas termasuk menahan mana-mana individu yangmengamalkan politik wang menjelang Muktamar Agung Pas pada Jun ini.

PPP boleh dibatalkan
KUALA LUMPUR 14 Mei – Krisis yang melanda Parti Progresif Penduduk (PPP) semakin kusut, berselirat dan berisiko dibatalkan.

Kami tidak minta Manoharan sertai MIC - Samy
KUALA LUMPUR 14 Mei - MIC hari ini membidas penasihat undang-undangHindu Rights Action Force (Hindraf), M. Manoharan kerana membuat komenliar berhubung pelawaan untuk berbincang oleh parti itu demi kebaikanmasyarakat India negara ini.







Perwakilan beri hadiah dianggap penjenayah
KUALALUMPUR: Pas menganggap mana-mana pemimpinnya yang memberi ‘hadiah’kepada perwakilan semata-mata untuk meraih sokongan pada Muktamar Agungke-55 Pas awal bulan depan, sebagai penjenayah besar dan perlumuhasabah diri.

Dr M syor usul undi tidak percaya terhadap PR
CYBERJAYA:Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, mencadangkan BarisanNasional (BN) yang mempunyai majoriti dalam Dewan Undangan Negeri (DUN)Perak supaya segera mengadakan usul undi tidak percaya terhadap MenteriBesar dan kerajaan Pakatan Rakyat (PR) bagi menyelesaikan krisispolitik di negeri itu.

28 Adun BN, tiga Bebas lapor polis
IPOH:Semua 28 Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Barisan Nasional Perak dantiga Adun bebas beramai-ramai menaiki bas milik Setiausaha KerajaanNegeri untuk membuat laporan polis terhadap bekas Speaker DewanUndangan Negeri (DUN) V Sivakumar.




Kes rasuah politik Norza ditangguh 9 Jun
TEMERLOH:Mahkamah Sesyen di sini, semalam menetapkan kes rasuah politikmembabitkan bekas Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan, Datuk MohamadNorza Zakaria disebut semula pada 9 Jun ini.

Kes rasuah Norza disebut semula 9 Jun
TEMERLOH14 Mei - Kes rasuah yang dihadapi bekas ahli Majlis Tertinggi (MT)UMNO, Datuk Mohamad Norza Zakaria akan disebut semula di MahkamahSesyen di sini pada 9 Jun ini.

LPK benar pengerusi dapat nasihat undang-undang
PELABUHANKLANG: Lembaga Pengarah Lembaga Pelabuhan Klang (LPK) dalam mesyuarattergemparnya semalam, membenarkan pengerusinya mendapatkan nasihatundang-undang membabitkan cadangan memperoleh surat pelepasan daripadabertanggungjawab (letter of indemnity) jika terdapat kecuaian dalamlaporan disediakan juruaudit projek Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ).

No comments: