Tuesday, June 30, 2009

UMNO mampu tarik golongan muda

UMNO mampu tarik golongan muda

PUTRAJAYA 29 Jun - Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein yakin ketiga-tiga sayap Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO Terengganu mampu memikul tanggungjawab lebih besar demi masa depan parti dan rakyat negeri itu.

Beliau yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Terengganu berkata, keyakinan itu berasaskan kepada jaminan mereka untuk membantu UMNO Pusat melaksanakan semua langkah bagi mengukuhkan sokongan golongan muda kepada parti tersebut.

''Dalam politik tidak ada jaminan tetapi sekurang-kurangnya perbincangan hari ini tidak berkisar kepada kumpulan tertentu," katanya.

Hishammuddin berkata demikian kepada pemberita selepas mengadakan pertemuan lebih tiga jam bersama Pergerakan Pemuda, Wanita dan Puteri UMNO Terengganu di pejabatnya di sini hari ini.

Beliau yang juga Menteri Dalam Negeri turut menyatakan kesediaan untuk menjadi 'jambatan' bagi merapatkan hubungan antara Menteri Besar, Datuk Ahmad Said dan bekas Menteri Besar, Datuk Seri Idris Jusoh yang dilihat mampu mengukuhkan lagi perpaduan ahli di semua peringkat.

''Masalah dalam parti bukan perkara baru, kita sudah buat pemantauan dan kadang-kadang ia berkisar kepada personaliti dan perkara-perkara lama yang berhubung kait di peringkat bahagian dan Pusat.

''Saya sudah bagi masa kepada mereka melihat permasalahan tersebut sebagai sejarah dan kini fokus ke depan demi keutuhan parti,'' katanya.

Beliau tidak menganggap tugas dan tanggungjawabnya sebagai Pengerusi Perhubungan UMNO Terengganu sebagai berat jika ahli-ahli parti menerimanya dengan hati terbuka dan ikhlas.

''Kita sudah jauh lebih baik dari dulu, kita sudah merancang pelbagai agenda dan program dalam masa terdekat sejajar dengan arus gelombang perpaduan Melayu,'' katanya.

No comments: