Saturday, June 27, 2009

'Nik Aziz sudah letih berkuasa di Kelantan'

'Nik Aziz sudah letih berkuasa di Kelantan'


KUALA KRAI: Sikap keterlaluan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat, yang tergamak melemparkan pelbagai tuduhan tidak berasas dan menghina Umno, selama ini adalah disebabkan sudah terlalu lama berkuasa di Kelantan.

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Mustapa Mohamed, berkata sikap itu bukan sesuatu yang baru ditunjukkan Menteri Besar terbabit, sebaliknya sudah sinonim dengannya sejak beberapa tahun lalu.

"Bukan perkara baru melihat dia marah-marah kerana sejak beberapa tahun ini, dia meluahkan pelbagai kata-kata, melakukan tuduhan dan dakwaan yang tidak berasas (terhadap Umno).

"Kita rasa kemarahannya adalah reaksi seorang pemimpin yang lama sangat memimpin Kelantan, mungkin kerana dia sudah terlalu lama dan letih," katanya.

Beliau berkata demikian selepas melancarkan jentera Pemuda Barisan Nasional (BN) untuk pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai di padang Sekolah Kebangsaan Manek Urai Baru di sini, petang semalam.

Turut hadir Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin; Ketua Umno bahagian Kuala Krai, Datuk Ramzi Abdul Rahman dan Ketua Pemuda bahagian itu, Tuan Aziz Tuan Mat.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas pelbagai kenyataan yang dilemparkan Nik Abdul Aziz terhadap Umno dan BN sejak kebelakangan ini, termasuk menyifatkan Umno sama seperti komunis, Chin Peng dan ajaran sesat Ayah Pin.

No comments: