Saturday, June 27, 2009

Mohd Fauzi calon Pas

Mohd Fauzi calon Pas




KUALA KERAI: Bendahari Pas kawasan Kuala Krai, Mohd Fauzi Abdullah, malam tadi diumumkan sebagai calon parti itu untuk mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai pada pilihan raya kecil 14 Julai ini.

Pengumuman nama Mohd Fauzi dibuat Pesuruhjaya Pas Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, di hadapan penyokong parti itu di markas Pas dekat Kampung Manek Urai Lama di sini, kira-kira jam 11 malam.

Selain menjawat jawatan bendahari kawasan, Fauzi, 50, yang juga anak tempatan Manek Urai dan peraih ikan di pekan Kuala Krai, adalah Pengerusi Majlis Tindakan DUN (NTD) Guchil, yang terletak dalam kawasan Parlimen Kuala Krai.

Antara pemimpin pembangkang yang turut hadir ketika pengumuman calon itu dibuat malam tadi termasuklah Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan pemimpin DAP, Lim Kit Siang.

Langkah PAS mengisytiharkan calon di Peti Undi Manek Urai Lama didakwa sebagai satu strategi untuk menguatkan kedudukan Pas di peti undi berkenaan dan juga peti undi Manek Urai Baru yang dimenanginya dengan majoriti kecil pada pilihan raya umum lalu.

No comments: