Saturday, June 27, 2009

Jangan pandang rendah pada BN - Nasrudin

Jangan pandang rendah pada BN - Nasrudin

KUALA LUMPUR 26 Jun - Dewan Pemuda Pas mengingatkan semua jenteranya yang terlibat dengan Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai tidak berasa selesa atau memandang rendah keupayaan Barisan Nasional (BN).

Ketuanya, Nasrudin Hassan berkata, sebaliknya jentera yang dilancarkan pada 19 Jun lalu itu harus meletakkan saingan antara Pas dan BN pada kedudukan seimbang supaya gerak kerja pilihan raya sentiasa berada dalam keadaan bersiap sedia.

Beliau berkata, meskipun Pas yakin boleh mempertahankan kerusi itu, ia bukan bermakna jentera Pas khususnya Pemuda boleh mengabaikan tugas mereka.

"Dalam pilihan raya macam-macam keputusan boleh berlaku. Itu yang menyebabkan saya meletakkan peluang antara Pas dengan BN di Manek Urai seimbang 50-50 supaya kita sentiasa bersiap sedia," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Manek Urai merupakan kubu kuat Pas dan parti itu tidak pernah tewas sepanjang sejarah pilihan raya di negara ini kecuali pada 2004.

Bagaimanapun pada 2008, kerusi itu kembali kepada Pas, apabila Ismail bertanding semula dan menewaskan calon BN, Zulkepli Omar dengan majoriti 1,352 undi.

Pada 22 Mei lalu, Ismail meninggal dunia di Hospital Raja Perempuan Zainab II, Kota Bharu kerana pelbagai komplikasi jantung.

No comments: