Tuesday, May 19, 2009

UMNO

UMNO: SENARAI PENGERUSI, TIMBALAN UMNO NEGERI

PEMILIHAN UMNO TAHUN 2008/2011





Tumpu pada pengundi muda
KUALALUMPUR 18 Mei - UMNO Wilayah Persekutuan akan memberi perhatian khususkepada pengundi muda dalam usaha untuk merampas semula kawasan Parlimenyang dimenangi pembangkang.

Image
Pemimpin mesti dekati rakyat
NIBONGTEBAL 18 Mei - Proses transformasi yang berlaku dalam UMNO perluditerjemahkan oleh pemimpin di peringkat cawangan dengan bergiat lebihaktif sebagai barisan paling hadapan untuk meraih semula kepercayaanrakyat berbilang kaum di negara ini.

------------------------------------------------------------------------------------------

Gerakan besar-besaran mantapkan semangat juang ahli UMNO
MUAR17 Mei - UMNO akan melancarkan gerakan besar-besaran untukmemantapkansemangat juang dan gerak kerja ahli-ahlinya denganmenganjurkan kursuslatihan di seluruh negara.

Image
Kembalikan keyakinan rakyat terhadap UMNO
TAMPIN17 Mei – Semua ahli UMNO diminta mempertingkatkan usahamengembalikankeyakinan rakyat khususnya kaum Melayu terhadap parti.

UMNO perlu bersatu hadapi pembangkang
MANJUNG17 Mei - Ahli-ahli UMNO di negeri ini dinasihatkan supayamembuang sikapsuka berpuak-puak dan kembali bersatu bagi menghadapiseranganpembangkang demi mengukuhkan perpaduan kaum Melayu.

Parti laksana program gerak kerja pulih sokongan
MUAR:Umnoakan mengadakan program gerak kerja besar-besaran di seluruhmembabitkankepemimpinan peringkat tinggi hingga ke peringkat cawangandenganmengikuti modul latihan tertentu bagi mendapatkan kembalisokongan padurakyat semua kaum kepada parti itu dan Barisan Nasional(BN).

-----------------------------------------------------------------------------------

Sedia fakta tangkis tohmahan
SHAHALAM: Umno perlu bertindak dengan menyediakan hujah dan fakta yangbetul bagi menangkis tohmahan serta fitnah yang dilemparkanpembangkang, kata Datuk Seri Najib Razak.

62,843 jentera penerangan Umno digerak elak keliru
SEREMBAN:Biro Penerangan Umno akan menggerakkan 62,843 jenteranya di semuaperingkat bagi memberi penerangan dan menjelaskan kekeliruan pelbagaiisu yang timbul kepada ahli akar umbi dan orang ramai.

-----------------------------------------------------------------------------------

Image
Jentera penerangan UMNO cawangan tidak berfungsi
KUALA TERENGGANU 15 Mei - Lebih 60,000 jentera penerangan UMNO di semuacawangan di seluruh negara gagal berfungsi kerana tidak tahu tugasmasing-masing.

60,000 jentera penerangan tidak aktif
KUALATERENGGANU: Lebih 60,000 jentera penerangan Umno pada peringkatbahagian, cawangan dan sayap parti di seluruh negara tidak aktif dangagal melaksanakan fungsi serta tanggungjawab bagi memastikan dasar danhala tuju parti serta kerajaan sampai kepada peringkat akar umbikhususnya rakyat.

-----------------------------------------------------------------------------------

Mesyuarat pertama UMNO PP
PULAU PINANG 13 Mei - Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang,Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi akan mempengerusikan mesyuarat badanitu buat pertama kali esok sejak dilantik ke jawatan tersebut pada 24April lalu, menggantikan bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah AhmadBadawi.

-----------------------------------------------------------------------------------

Image

Perubahan UMNO satu keperluan
KUALALUMPUR 11 Mei - Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskanperubahan terhadap parti itu bukan lagi satu pilihan tetapi sudahmenjadi satu keperluan yang tidak boleh dipandang ringan.

UMNO perlu kekal relevan
KUALA LUMPUR 11 Mei - UMNO perlu berada di barisan hadapan dan sentiasadiremajakan bagi memastikan ia terus kekal sebagai parti yang relevanwalaupun sudah mencecah usia 63 tahun.

Pemimpin sambut baik saranan Najib
KUALA LUMPUR 11 Mei - Pemimpin-pemimpin UMNO menyambut baik sarananPerdana Menteri agar ahli UMNO tidak terlalu bernostalgia terhadapjasa-jasa besar parti itu pada masa lalu demi mendapatkan sokonganrakyat.

Umno tak gentar cabaran: Najib
KUALA LUMPUR: Umno yang menyambut Ulang Tahun Ke-63 semalam, akan terusbangkit dan kukuh, walaupun menghadapi pelbagai cabaran, terutamamembabitkan kes mahkamah, kata Datuk Seri Najib Razak.

--------------------------------

Usah terlalu bernostalgia - Najib
PEKAN10 Mei - Datuk Seri Najib Tun Razak mengingatkan pemimpin dan ahli UMNOsupaya tidak terlalu bernostalgia terhadap jasa-jasa besar parti itupada masa lalu.

'Umno tidak boleh lagi bernostalgia'
PEKAN:Umno perlu membuat perubahan dalam pendekatan berpolitik untuk teruskekal relevan dan mendapat sokongan rakyat, terutama di kalangangenerasi muda pasca kemerdekaan, kata Datuk Seri Najib Razak.

'Perasmian berkelompok sidang cawangan lebih relevan'
MELAKA:Umno mengalu-alukan langkah pimpinan bahagian parti yang mengadakanperasmian berkelompok persidangan cawangan mengikut kawasan DewanUndangan Negeri (DUN) dan bukan dibuat secara bersama pada peringkatbahagian seperti sekarang.

------------------------------------------------------------------------------------

Penerangan Umno bincang strategi memperkasa parti
KUALALUMPUR: Penerangan Umno akan mengadakan pertemuan dengan JawatankuasaPenerangan Empat Peringkat di seluruh negara mulai Ahad ini bagimembincangkan strategi untuk memperkasa parti dan melaksanakan konsep1Malaysia.

No comments: