Thursday, May 21, 2009

MIC minta Hindraf lupa sengketa

ISU HINDRAF: 14 didenda RM750 rosak harta awam




Uthayakumar diberi amaran keras
PUTRAJAYA20 Mei - Kerajaan tidak akan teragak- agak mengambil tindakan tegas keatas pemimpin Hindraf, P. Uthayakumar jika beliau melanggarundang-undang negara.

NGO buat laporan polis terhadap Hindraf
KUALALUMPUR 20 Mei - Sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) hari ini membuatlaporan polis terhadap pertubuhan haram Hindraf berhubung khabar anginkemungkinan ia merancang mengadakan satu protes jalanan di ibu negarapada pertengahan bulan depan.

Undang-undang dirujuk ambil tindakan ke atas Uthayakumar
PUTRAJAYA20 Mei – Lembaga Penasihat Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) akandirujuk untuk melihat dari segi undang-undang berhubung pelaksanaanpenguatkuasaan ke atas tahanan akta yang enggan bertemu lembagatersebut.

Jangan sesekali tunduk - MTRK
KOTA BHARU 20 Mei - Majlis Tindakan Rakyat Kelantan (MTRK) menggesakerajaan agar tidak sesekali tunduk kepada kata dua pemimpin Hindrafdan bertindak lebih tegas terhadap pertubuhan haram itu demimempertahankan undang-undang negara ini.

Tiada kompromi ugutan Hindraf
PUTRAJAYA: Kerajaan memberi amaran akan mengambil tindakan tegas kepadapemimpin Barisan Bertindak Hak-Hak Hindu (Hindraf) yang mengugutmengadakan demonstrasi jalanan jika meneruskan hasrat mereka itu.

----------------------------------------------------------------------------------------

Tindak-tanduk biadab Hindraf ancam negara – Perkasa
KUALALUMPUR 19 Mei – Tindak-tanduk biadab pertubuhan haram Hindraf jikatidak dihentikan segera dikhuatiri akan membawa kepada permasalahankeselamatan negara yang lebih besar.

KDN perlu tegas tangani Hindraf - Khir
SHAHALAM 19 Mei - Kementerian Dalam Negeri (KDN) diminta bertegas termasukmenahan semula pemimpin pertubuhan haram Hindraf, P. Uthayakumar dibawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana terus mempermainkanundang-undang negara.

Jangan jadi 'kaduk naik junjung'
KUALALUMPUR 19 Mei - Badan Bertindak Perpaduan Melayu (BBPM) mengingatkanpertubuhan haram Hindraf supaya tidak bersikap seperti 'kaduk naikjunjung' sekiranya mahu keharmonian kaum negara ini tidak tergugat.

----------------------------------------------------------------------------------------

‘Siapa dia (Hindraf) nak bagi-bagi amaran’
KUALALUMPUR 18 Mei – Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan mempersoalkantindakan pertubuhan haram Hindraf mengugut akan menganjurkan protesjalanan bulan depan sekiranya larangan terhadap P. Uthayakumar untukbertemu Lembaga Penasihat Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) tidakditarik balik.

Tiada siapa berhak beri kata dua – PM
KUALALUMPUR 18 Mei – Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, tidak adasesiapapun di negara ini yang berhak memberi kata dua kepada kerajaantermasuk pertubuhan haram Hindraf.

----------------------------------------------------------------------------------------

Hindraf kekal pertubuhan haram
PUTRAJAYA11 Mei – Status Hindu Rights Action Force (Hindraf) sebagai sebuahpertubuhan haram terus kekal melainkan terdapat rayuan dikemukakankepada Kementerian Dalam Negeri.

Ahli Hindraf tetap dilarang jalan aktiviti: Hishammuddin
PUTRAJAYA:Kerajaan akan mengambil tindakan terhadap ahli kumpulan haram BarisanBertindak Hak-hak Hindu (Hindraf) jika mereka masih menjalankansebarang kegiatan walaupun selepas pemimpin kumpulan itu sudahdibebaskan, kata Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein

--------------------------------------

Pas sokong keangkuhan
KEPALA BATAS 10 Mei - Pas menyokong kenyataan pemimpin Hindraf, P.Uthayakumar bahawa beliau tidak perlu berterima kasih kepada kerajaankerana membebaskannya daripada tahanan mengikut Akta Keselamatan DalamNegeri (ISA).

-----------------------------------------------------------------------------------

MIC minta Hindraf lupa sengketa
KUALALUMPUR: MIC mahu pemimpin kumpulan haram Hindraf yang dibebaskandaripada tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kelmarin,melupakan persengketaan lama dan bekerjasama dengan kerajaan demipembangunan masyarakat India di negara ini.

--------------------------------------------------------------------------------------

Image

Sesi dialog terbuka dengan pemimpin Hindraf
PUTRAJAYA11 Mei – Pergerakan Wanita UMNO mahu sesi dialog terbuka yang lebihtertib diadakan dengan pemimpin pertubuhan haram Hindraf dan kumpulanseumpamanya pada masa akan datang berikutan pembebasan tiga lagipemimpin kumpulan itu kelmarin.

Wanita harap Hindraf boleh berdialog
PUTRAJAYA:Pergerakan Wanita Umno berharap satu sesi dialog terbuka yang lebihtertib dapat diadakan pada masa akan datang berikutan pembebasan tigalagi pemimpin Barisan Bertindak Hak-Hak Hindu (Hindraf) Sabtu lalu.

No comments: