Tuesday, September 25, 2007

Tragedi Batu Buruk: Pimpinan PAS turun padang bertemu rakyat

Awang Harun | Foto Harakah Terengganu
Tue | Sep 25, 07 | 10:45:56 am MYT

KUALA NERUS, 25 Sept (Hrkh) - Peristiwa berdarah pada 8 September di Batu Buruk kini menjadi isu nasional yang diperkatakan oleh rakyat di seluruh negara.

ImageManakala, pihak media terutama RTM berulang kali menyiarkan visual demonstrasi yang berlaku di Palestin dan Pakistan yang digabungjalinkan dengan tragedi 'kemarahan' rakyat di Batu Buruk, baru-baru ini.

Laporan media arus perdana yang berat sebelah memaksa pihak PAS bertindak bagi memperjelaskan kepada rakyat umum apa yang berlaku sebenarnya pada malam tersebut.

Baru-baru ini, dua orang Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Dr Dzulkifli Ahmad dan Dato' Abu Bakar Chik bersama beberapa orang pimpinan PAS negeri dan Pemuda turun ‘padang’ bertemu rakyat dengan mengedarkan risalah serta bulletin 'khas' penjelasan isu tersebut.

Rombongan berkenaan berkunjung dan bertemu dengan rakyat di Pasar Pekan Batu Enam selama 30 minit serta mendapat sambutan positif dari pengunjung, peniaga dan orang ramai.

ImageKehadiran dua tokoh kepimpinan PAS itu 'menghangatkan' lagi suasana ketika orang ramai sibuk membeli-belah makanan dan minuman bagi juadah berbuka puasa.

Dato' Abu Bakar berkata siri-siri penerangan serta penjelasan seumpama ini akan diteruskan bagi menyedarkan rakyat terhadap isu sebenar yang cuba diselewengkan fakta oleh pihak kerajaan Umno dan Barisan Nasional (BN).

"Insya-Allah, kita (PAS) akan teruskan buat macam ini dan bertemu dengan rakyat untuk rakyat faham apa sebenarnya yang berlaku dan siapa punca 'keganasan' itu," ujarnya.

Bahkan, katanya program ceramah penjelasan juga akan dibuat di setiap kawasan di negeri ini dan di seluruh Negara sedang diatur oleh pihak Penerangan PAS Pusat dan sebagainya. - mks.

No comments: