Tuesday, September 18, 2007

Hasrat DAP rampas Pulau Pinang ‘indah khabar dari rupa’

UTUSAN MALAYSIA


PULAU PINANG 17 Sept. – Barisan Nasional (BN) negeri menganggap hasrat parti pembangkang khususnya DAP merampas negeri ini pada pilihan raya umum akan datang sebagai sesuatu yang hanya ‘indah khabar dari rupa’.

Setiausaha Agung Gerakan, Datuk Seri Chia Kwang Chye berkata, DAP hanya pandai bercakap dan bermain dengan emosi rakyat melalui isu-isu sensitif yang dibangkitkan tanpa ada sebarang pelan atau perancangan dibuat untuk membangunkan negeri.

Sambil mengakui BN negeri bakal berdepan tugas lebih berat dalam usaha mengekalkan kedudukan dalam pilihan raya umum berkenaan, beliau yakin rakyat dan para pengundi di negeri ini tidak terpengaruh dengan taktik dan rancangan DAP yang bekerjasama dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Pas.

“Paling mustahak, rakyat seharusnya memikirkan dan meneliti rancangan dan projek yang telah diluluskan kerajaan untuk membangunkan negeri ini terutama projek pembangunan Wilayah Ekonomi Koridor Utara yang pasti membawa banyak kemajuan pada rakyat,” katanya.

Beliau yang juga Timbalan Menteri Penerangan berkata demikian apabila ditanya mengenai hasrat Pengerusi DAP negeri, Chow Kon Yeow yang menyatakan bahawa parti itu akan bertanding tujuh kerusi Parlimen dan 22 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) pada pilihan raya umum akan datang.

Sebelum ini, Kon Yeow turut menyatakan keyakinan parti pembangkang itu berupaya menambah jumlah kerusi yang dimenanginya berdasarkan kemampuan yang ada.

Dalam pada itu Kwang Chye mengingatkan pemimpin parti Komponen BN supaya peka dengan hasrat DAP tersebut dan berusaha bekerja lebih keras menyelesaikan masalah yang dihadapi rakyat.

“Mereka juga perlu menjaga ucapan masing-masing supaya isu-isu sensitif yang boleh menggugat keamanan dan perpaduan kaum antara masyarakat di Malaysia tidak disentuh.

“Masalah yang wujud dalam parti juga harus diselesaikan dengan cara yang bijaksana supaya semua parti komponen BN benar-benar bersedia menghadapi cabaran dalam pilihan raya umum akan datang,” katanya.

No comments: