Tuesday, September 18, 2007

DAP Sarawak umum calon pilihan raya

UTUSAN MALAYSIA

SIBU 17 Sept. – DAP mahu bertanding di tujuh kawasan Parlimen di Sarawak pada pilihan raya umum akan datang. Pengerusi DAP negeri, Richard Wong Ho Leng berkata, kawasan tersebut ialah Bandar Kuching, Stampin, Lanang, Miri, Sarikei, Sibu dan Bintulu.

Bagi kawasan Bandar Kuching, Chong Chieng Jen akan diminta mempertahankan kerusinya. Chong juga merupakan ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Sentosa.

Wong berkata, ADUN Batu Lintang, Voon Lee Shan pula dicadang untuk bertanding di kawasan Stampin yang kini disandang oleh Setiausaha Parlimen Kementerian Kerja Raya, Datuk Yong Khoon Seng.

Bagi kerusi Lanang yang kini dipegang oleh Barisan Nasional (BN), Ketua Publisiti DAP negeri, David Wong telah dipilih untuk bertanding.

Bagi kerusi Miri yang disandang oleh Timbalan Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, Datuk Peter Chin Fah Kui, nama Fong Poh Teck telah dicadangkan.

DAP juga memilih Dr. Wong Hua Sie untuk bertanding di Sarikei, kerusi yang disandang oleh bekas Menteri Sains, Teknologi dan Alam Sekitar, Tan Sri Law Hieng Ding.

Wong yang juga ADUN Bukit Assek berkata, DAP belum memutuskan nama calon untuk bertanding di Sibu dan Bintulu yang dimiliki BN.

Bagi kerusi Sibu, parti itu mempunyai beberapa nama termasuk dirinya dan Ketua Wanita DAP, Ling Yen Lin, katanya.

– Bernama

No comments: