Tuesday, October 09, 2007

ADUN Tanjung Lumpur dalam keadaan stabil

KUANTAN 8 Okt. – Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tanjung Lumpur, Dr. Nasharuddin Datuk Zainuddin yang sebelum ini dilaporkan kritikal berikutan kaki kirinya terpaksa dipotong akibat penyakit kencing manis, kini berada dalam keadaan stabil.

Dr. Nasharuddin, 43, kini ditempatkan di Unit Rawatan Rapi (ICU), Pusat Perubatan Subang Jaya (SJMC) untuk pemantauan lanjut.

Beliau yang sebelum ini menerima rawatan di Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) di sini telah dipindahkan ke SJMC pada Sabtu lepas apabila keadaannya menjadi semakin teruk.

‘‘Beliau tidak perlu lagi bergantung pada alat bantuan pernafasan sebelum ini,” kata sumber SJMC ketika dihubungi di sini hari ini.

Dr. Nasharuddin yang baru penggal pertama memegang jawatan ADUN merupakan seorang doktor swasta dan memiliki sebuah klinik sendiri di Cenderawasih di sini.

Beliau berkahwin dengan Hazianah Nordin dan memiliki seorang cahaya mata, Muhammad Aiman Hakim, 7.

Dalam pada itu, Ahli Parlimen Kuantan, Datuk Fu Ah Kiow ketika dihubungi mengesahkan mengenai keadaan kesihatan Dr. Nasharuddin tetapi enggan mengulas lebih lanjut.

“Saya rasa anda (wartawan) sepatutnya menghubungi keluarga beliau atau Menteri Besar, saya rasa kurang sesuai untuk memberikan sebarang komen pada masa ini,” katanya.

No comments: