Friday, May 26, 2006

Chan nafi tawar letak jawatan

UTUSAN MALAYSIA

KUCHING 25 Mei - Presiden Parti Bersatu Rakyat Sarawak (SUPP), Tan Sri Dr. George Chan menolak andaian beliau menawar diri meletak jawatan ekoran kekalahan besar parti itu pada pilihan raya negeri, Sabtu lalu.

Malahan, katanya tiada pemimpin parti itu meletak jawatan kerana dikatakan bertanggungjawab di atas kekalahan lapan daripada 19 kerusi yang ditandingi.

Beliau yang juga Timbalan Ketua Menteri sebaliknya berkata ahli-ahli SUPP akan terus bersatu pada saat-saat seperti sekarang dan memperkukuhkan perpaduan.

``Ahli-ahli parti akan terus bersatu dan bekerja lebih kuat demi masa depan SUPP,'' katanya selepas merasmikan Seminar Daya Usaha Perlindungan Siber di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas laporan sebuah akhbar berbahasa Inggeris semalam bahawa beliau dan beberapa pemimpin SUPP menawarkan diri untuk melepaskan jawatan kerana bertanggungjawab di atas kekalahan SUPP pada pilihan raya negeri lalu.

Timbalan Presidennya, Datuk Seri Law Hieng Ding dan beberapa pemimpin termasuk Setiausaha Publisiti dan Penerangan SUPP, Datuk Alfred Yap Chin Loi turut menawarkan untuk meletak jawatan.

No comments: